Kohderyhmän valinta

Ensimmäisenä kannattaa pysähtyä miettimään millaiselle kaupalle tai tuoteryhmälle haluat suunnitella teeman: valokuvaliikkeelle, vaatekaupalle, autotarvikkeille, musiikille tai ehkä taiteelle? Mitä tuotteita myydään paljon verkossa, tai mitä ei vielä myydä paljon mutta myyntipotentiaalia saattaisi löytyä?

Koostuuko kohderyhmä pääasiassa nais- tai miesasiakkaista vai molemmista? Minkä ikäisiä asiakkaat ovat? Tulevatko asiakkaat Suomesta tai joltain muulta melko tarkalta maantieteelliseltä alueelta? Haluatko tehdä hyvin neutraalin yleisteeman vai tarkkaan tietylle asiakasryhmälle kohdennetun? 

Oma kokemuksemme on, että tarkemmin kohdennetut teemat myyvät usein paremmin, mutta yleiskäyttöisille teemoille on kauppiaiden keskuudessa myös paljon kysyntää.

Ostoskorisi on tyhjä